top of page

İnfluencer Olarak Sosyal Medyada Nelere Dikkat Etmeliyim?

Yakın zamanda yayımlanan “Sosyal Medya Etkileyicileri Tarafından Yapılan Ticari Reklam ve Haksız Ticari Uygulamalar Hakkında Kılavuz” kapsamında influencer olarak birtakım yükümlülükleriniz bulunmaktadır;


Açık ve Anlaşılır Reklam: Reklamlarınızı açık ve anlaşılır şekilde ifade etmeli ve ayırt edilebilir şekilde yapmalısınız.


Örtülü Reklam Yasağı: Her türlü iletişim aracında olduğu gibi sosyal medyada da sesli, yazılı ve görsel olarak örtülü reklam yapmanız yasaktır.

Reklam olduğu açıkça belirtilmeksizin yazı, haber, yayın ve programlarda, mal veya hizmetlere ilişkin isim, marka, logo veya diğer ayırt edici şekil veya ifadelerle ticari unvan veya işletme adlarının reklam yapmak amacıyla yer alması ve tanıtıcı mahiyette sunulması örtülü reklam olarak kabul edilmektedir. 

Uygun Etiket Kullanımı: Reklam verenden maddi kazanç ve/veya ücretsiz ya da indirimli mal veya hizmet gibi faydaları sağlandığınız paylaşımlarınızda bu durumun, ticari reklam ilişkisinin gerçekleştiği platforma bağlı olarak aşağıda yer alan ifadelerden en az birisi ile açıkça belirtilmelisiniz;


YouTube ve Instagram TV gibi video paylaşım mecralarında yapılan reklamlar ile canlı yayın niteliğinde olan paylaşımlarda, video içinde sürekli olarak veya videonun başlığında ya da açıklama kısmında veya ilgili reklamın geçeceği bölümün başında tüketicileri “daha fazla oku” gibi bir alanı tıklamak zorunda bırakmadan yazılı ve sözlü olarak aşağıda belirtilen açıklamalardan en az birine yer verilir:

#Reklam/Tanıtım

“@[Reklam veren] ile işbirliği”

“@[Reklam veren] tarafından sağlandı.”

“@[Reklam veren] tarafından hediye olarak alındı.”


Podcast aracılığıyla yapılan reklamlarda yayının başında, ortasında ve sonunda, yazılı ve sözlü olarak aşağıda belirtilen açıklamalardan en az birine yer verilir:

“Bu podcast, [reklam veren] hakkında reklam içerir.”

“Bu podcast, [reklam veren] ile ücretli bir işbirliğinden oluşmaktadır.”

“[Reklam veren]’in destekleri ile.”

“Ürünleri (podcastimde bahsettiğim) [reklam verenden] hediye olarak aldım.”


Instagram, Facebook, Twitter gibi fotoğraf ve mesaj paylaşım mecralarında paylaşılan fotoğrafın ve/veya mesajın içinde ya da altında veya açıklamalarında reklam verene ilişkin ad, marka, ticaret unvanı gibi tanıtıcı bilgilerden herhangi biriyle birlikte aşağıda belirtilen etiketlerden ya da açıklamalardan en az birine yer verilir:

#Reklam/Tanıtım

“@[Reklam veren] ile işbirliği”

“@[Reklam veren] tarafından sağlandı.”

“@[Reklam veren] tarafından hediye olarak alındı.”


Snapchat ve Instagram hikâyeleri gibi içeriğin yalnızca kısa süreliğine görülebildiği reklamlarda, paylaşım süresince reklam verene ilişkin ad, marka, ticaret unvanı gibi tanıtıcı bilgilerden herhangi biri ile birlikte aşağıda belirtilen etiketlerden ya da açıklamalardan en az birine yer verilir:

#Reklam/Tanıtım

“@[Reklam veren] ile işbirliği”

“@[Reklam veren] tarafından sağlandı.”

“@[Reklam veren] tarafından hediye olarak alındı."


Hukuka Uygun Ticari Reklam: Henüz deneyiminizin bulunmadığı bir mal veya hizmete ilişkin tüketiciler nezdinde o mal veya hizmeti onaylayacak ya da deneyimlediğiniz algısı yaratacak şekilde ticari reklam amacıyla paylaşımda bulunmamalısınız.


Mevzuata Uygun Beyanda Bulunma: İlgili mevzuatına aykırı olacak şekilde bir mal veya hizmete ilişkin sağlık beyanında bulunmamalısınız.


Doğru Yönlendirmede Bulunma: Doktor, diş hekimi, veteriner hekim ve eczacılar ile sağlık kuruluşları tarafından sunulan mal veya hizmetlere yönlendirmede bulunmamalı ve bu mal veya hizmetlerin tanıtımını yapmamalısınız.


Görüntünün Filtrelendiğini Belirtme: Herhangi bir malın ticari reklamında, efekt veya filtreleme uygulamalarını kullanmanız durumunda görüntünün filtrelendiğini açıkça belirtmelisiniz.


Sahte Hesap Oluşturmama Yükümlülüğü: Sosyal medya aracılığıyla bir mal ve/veya hizmet hakkında iletişim kurmak için sistematik olarak sahte veya var olan olmayan kimlikleri toplu oluşturmamalı ve/veya kullanmamalısınız.


Detaylı bilgi için bizimle iletişime geçebilirsiniz.
 
 
 

Son Yazılar

Hepsini Gör

Commentaires


bottom of page